Strefa nauczyciela

Szkolny monitoring jakości powietrza

Czytaj więcej...

wskaźnik % PM10 100%=400µg/m3
wartości do 50% - powietrze dostateczne
50-74% - powietrze złe
75-100% powietrze bardzo złe
wskaźnik % PM2.5 100%=200µg/m3
wartości do 50% - powietrze dostateczne
50-74% - powietrze złe
75-100% powietrze bardzo złe

Szkolny Konkurs Ortograficzny 15.06.2015

     Dnia 15 czerwca o godz. 9.00, wzorem lat ubiegłych, odbył się Szkolny Konkurs Ortograficzny. Do konkursu zgłosiło się czternastu uczestników z klas pierwszych i drugich, którzy chcieli się zmierzyć z zasadami polskiej ortografii. Poziom konkursu był wysoki.


Zwycięzcami zostali:


Miejsce I
Wiktoria Wensierska i Paweł Górka z klasy I A, którzy popełnili tylko trzy błędy ortograficzne


Miejsce II
Weronika Gerowska z klasy I B, która popełniła cztery błędy ortograficzne.


     Dyplomy i nagrody zostaną wręczone przez Pana Dyrektora i organizatorów podczas Szkolnego Dnia Sportu w dniu 24 czerwca.
     Za organizację i przebieg konkursy odpowiedzialne były: Iwona Kolaska, Miloch Monika i Agnieszka Peikowska.

     Uczestnicy zmierzyli się z następującym TEKSTEM:


Supernagroda, czyli niby - wygrana w totka


Grzegorz Gżegżółka półleżąc, pół spał, pół czuwał. Z ręki powoli wysuwał mu się najnowszy numer „Dookoła świata” - młodzieżowego miesięcznika geograficznego. Myśli chłopca pomału zaczynały krążyć wokół ulubionego tematu : wielkiej wygranej w totka. Gdyby trafił główną wygraną, nie miałby wątpliwości, w jaki sposób zainwestować pieniądze. Jego plan był prosty i dawno sprecyzowany : pojechałby w długą podróż do jakiegoś egzotycznego zakątka ziemi. Może byłyby to Wyspy Świętego Tomasza, Puerto Rico albo całkiem nowy, nieodkryty przez nikogo kawałek świata. Grzegorz rozmarzył się i wtem, jak za pociągnięciem czarodziejskiej różdżki, przeniósł się w pół realistyczny, pół fantastyczny świat. Ze zdziwieniem rozejrzał się wokół. Aż po horyzont rozciągały się przepiękne, niby – orientalne ogrody, a w nich tysiące różnokolorowych kwiatów: perłowoszare azalie, żółto – czerwone gardenie, bladoróżowe goździki, których rabatki tworzyły barwne esy – floresy na tle ciemnej zieleni traw i rosnących gdzieniegdzie jasnozielonych krzewów. Ptaki ćwierkały, w powietrzu unosił się orzeźwiający zapach świeżej trawy. Architektura zieleni była doskonała: ciemnozielony trawnik z barwnymi plamami kwiatów, otoczony idealnie przystrzyżonym, bukszpanowym żywopłotem. Zachwycony tym widokiem podróżnik wykonał półobrót i kątem oka ujrzał szczupłą postać, wolno zbliżającą się w jego kierunku. Oszołomiony Grzegorz wytężał wzrok, chcąc rozpoznać przybysza. Miał nadzieję, że obcy wytłumaczy mu, w jaki sposób znalazł się w tym niesamowitym świecie. Gdy wydawało się, iż zagadka za chwilę się wyjaśni, różnokolorowy miraż nagle rozpłynął się w powietrzu niby poranna mgła , a zaskoczony chłopiec ujrzał przed sobą mamę, przyglądającą mu się na wpół drwiąco. Okazało się, że nasz podróżnik znów pogrążył się w marzeniach zamiast pomóc mamie przy zmywaniu naczyń. No cóż, wielka wygrana i egzotyczna podróż będą musiały trochę poczekać.

 

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour