Wielki Finał tegorocznej edycji „Zwolnionych z Teorii” - sukces naszych uczennic! 24.04.2019

 

     „Zwolnieni z Teorii” to ogólnopolska olimpiada projektów społecznych dla licealistów i studentów. Podczas pracy nad projektami uczestnicy zdobywają wiedzę, którą później wykorzystają w życiu zawodowym.

     Po skończonych projektach, uczestnicy dostają międzynarodowe certyfikaty w kilku kategoriach: zarządzanie projektami, marketing i kompetencje cyfrowe.

     Może on ułatwić rekrutację na zagraniczne uniwersytety lub znalezienie pracy. Prócz tego, najlepsze projekty są nagradzane „Złotymi Wilkami” wręczanymi podczas gali finałowych.
Wielki Finał tegorocznej edycji „Zwolnionych z Teorii” odbył się w środę, 24 kwietnia w Centrum Targowo-Kongresowym Global EXPO. Pojawili się na nim m.in. finaliści wszystkich dotychczasowych edycji, tegoroczni finaliści, mentorzy, nauczyciele, ale też ministrowie czy przedsiębiorcy.

     W wielkim finale, jako finalistki, wzięły udział również nasze cztery uczennice: Natalia Lamek, Maja Orlikowska, Julia Redzimska i Natalia Rietzel.Projekt naszych uczennic: „Nasza przyszłość ma pomarańczowo-czarne barwy” zdobył brązowego wilka i nominacje do głównej nagrody''.

     Celem ich projektu było przybliżenie dzieciom i młodzieży jak ważna jest obecność pszczół w przyrodzie i jaką rolę pełnią w naszym ekosystemie.

     Autorki projektu mały głowę pełną pomysłów na to, jak wzbudzić zainteresowanie tematem tych niewielkich owadów wśród uczniów placówek edukacyjnych. Przeprowadzały zajęcia edukacyjne w formie warsztatów. Warsztaty odbywały się w salach lekcyjnych z udziałem dwóch połączonych ze sobą klas. Jako eksponat przedstawiały ul wielkopolski oraz produkty wytwarzane przez pszczoły. Aby prezentacja była jeszcze bardziej autentyczna, dziewczyny przebierały się w pszczelarskie kombinezony ochronne. Lekcje urozmaicone były także krótkim filmem i wspólnym śpiewanie piosenki o pszczółce.
Licealistkom szczególnie zależało na tym, by dzieci mogły brać czynny udział w zajęciach, np. poprzez udział w quizie. Uczennice dawały przykład, jak należy postępować aby zarówno ludziom jak i pszczołom żyło się lepiej. Podczas swoich zajęć opowiadały też o hierarchii pszczół oraz o tym, jak wygląda ich życie. Zajęcia prowadzone były w ciekawy dla dzieci sposób. Autorki przekazywały najważniejsze informacje, a ich pracę podsumowywał krótki filmik edukacyjny, który świetnie podsumował całe warsztaty. Na koniec przeprowadzany był quiz w którym uczniowie mieli okazję wygrać produkty pszczele, w postaci miodu, czy też świeczki z prawdziwego wosku pszczelego.

     Uczennice odwiedziły pięć szkół- są nimi : Publiczna Szkoła Podstawowa w Górze, Publiczna Szkoła Podstawowa w Starych Polaszkach, Publiczna Szkoła Podstawowa nr.4 w Starogardzie Gd, Publiczna Szkoła Podstawowa Nr.8 w Starogardzie Gd, Zespół Szkół Publicznych w Skarszewach. Inicjatorki wierzą, że ich projekt może korzystnie wpłynąć na środowisko w powiecie Starogardzkim i Kościerskim. Dzieci otrzymywały nasiona roślin miododajnych, a sadząc je stworzyły miejsca pożytkowe dla pszczół.

     Projekt został bardzo pozytywnie odebrany wśród całej społeczności lokalnej  i cieszy się dużym powodzeniem wśród dzieci i młodzieży.

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour