Strefa nauczyciela

Szkolny monitoring jakości powietrza

Czytaj więcej...

wskaźnik % PM10 100%=400µg/m3
wartości do 50% - powietrze dostateczne
50-74% - powietrze złe
75-100% powietrze bardzo złe
wskaźnik % PM2.5 100%=200µg/m3
wartości do 50% - powietrze dostateczne
50-74% - powietrze złe
75-100% powietrze bardzo złe

O pracy w szkolnym radiowęźle - wywiad z chłopakami z radiowęzła

     Tradycją naszej szkoły jest działalność radiowęzła szkolnego. Ułatwia on na co dzień całej społeczności szkolnej komunikację i dostarcza rozrywki w czasie przerw międzylekcyjnych. Głównym koordynatorem radiowęzła jest pan Władek Wiśniewski. Na przestrzeni lat szkolnych współpracowało z nim wielu uczniów, a dziś już absolwentów II LO. Obecnie asystentami pana Władka są Jakub Mandziara, Filip Paszylk i Adrian Milewski z klasy IIB. Redaktorki Lustra szkoły postanowiły przeprowadzić z nimi wywiad, aby dowiedzieć się, jak rozpoczęli przygodę z radiowęzłem i jakie są ich obowiązki.

1) Powiedzcie nam kilka słów o sobie i o swoich zainteresowaniach pozaszkolnych.

Filip: Interesuję się siatkówką i longboardem – to taki rodzaj deskorolki.

Adrian: Ja od 8 lat gram w koszykówkę a w wolnym czasie chodzę na siłownię.

Jakub: Moim hobby jest koszykówka, gram w klubie sportowym „Gama” Starogard wraz z Adrianem oraz spotykam się z przyjaciółmi.

2) Co skłoniło Was do pracy w radiowęźle szkolnym? Czy sami się zgłosiliście, czy może zostaliście wyłonieni w ramach konkursu?

Jakub: Do pracy w radiowęźle skłoniła mnie chęć poznania nowych osób i współpraca z kolegami z klasy.

Filip: W gimnazjum obsługiwałem sprzęt, więc wiedziałem na czym polega ta praca. Chciałem też pomóc panu Władkowi.

Adrian: Przypadkowo rozpocząłem przygodę z radiowęzłem, ale nie żałuję, że zgłosiłem się do pracy.

3) Na czym polega Wasza praca i pomoc w obsłudze radiowęzła szkolnego ?
Adrian: Jestem odpowiedzialny za wybór piosenek odtwarzanych w czasie przerw międzylekcyjnych.

Jakub: Ja ogłaszam komunikaty, wykładam sprzęt przed apelami i imprezami szkolnymi.

Filip: Rozkładam sprzęt i odtwarzam muzykę. W razie nieobecności któregoś z kolegów możemy zastępować się i wspierać nawzajem.

4)Czym kierujecie się przy doborze repertuaru muzycznego, którego słuchamy w czasie przerw?

Adrian i Filip: Kierujemy się przede wszystkim nastrojem. Staramy się zaskakiwać słuchaczy. Odtwarzamy również hity ponadczasowe, aby trafić w gusta młodzieży i pracowników szkolnych. Wyszukujemy przeboje zarówno polskich wykonawców, jak i zagranicznych. Słuchamy też sugestii i próśb naszych kolegów. Mamy stronę na Facebooku: Radiowęzeł II LO i tam można wysyłać swoje propozycje utworów do wysłuchania w czasie przerw.

5) Co należy do Waszych obowiązków poza odtwarzaniem nagrań muzycznych?

Filip i Jakub: Pomoc przy nagłośnieniu, niezbędnym podczas różnych apeli i uroczystości szkolnych.

6) Jak Wam układa się współpraca z panem Władkiem Wiśniewskim? Czego się od niego nauczyliście ?

Jakub: Współpraca jest pomyślna. Pan Władek jest osobą łatwo nawiązującą kontakt z młodzieżą. Myślę że ma do nas zaufanie, skoro powierza nam pracę w radiowęźle.

Adrian: Pan Władek nauczył mnie obsługi sprzętu muzycznego.

Filip: Mnie pan Władek nauczył jak podłączyć kolumnę aktywną. Jest osobą miłą i wyrozumiałą.

7) Czy zdarzyły się Wam jakieś „wpadki” podczas pracy w radiowęźle?

Adrian: Podczas ostatniego zakończenia roku szkolnego razem z Panem Władkiem za późno włączyliśmy podkład hymnu państwowego.
Nie była to nasza wina, ale wyszło jak wyszło. Czasem można się przejęzyczyć podając komunikaty lub pomylić trudne wyrazy. Trzeba podejść do tego z dystansem. Wczoraj podczas prezentacji filmu na auli nie odtworzyłem właściwego programu, zamiast obrazu odtworzył się dźwięk.

8)Z jakimi problemami napotykacie się w czasie Waszej pracy?
Filip i Adrian: Na przykład jaką mamy włączyć muzykę, gdy nie chcemy powielać tych samych utworów. Czasem brakuje pomysłu na muzykę i sięgamy do innych źródeł, np. do hitów z lat 90. Zdarza nam się również włączyć disco polo.
Jakub : Gdy mamy próby do apeli, to nie lubimy, gdy ktoś ingeruje w naszą koncepcję, będąc laikiem w tych sprawach.

9)Czy wiążecie Waszą przyszłość z pracą w np. rozgłośni radiowej?
Filip : Jeszcze o tym nie myślałem, ale podoba mi się praca w radiowężle szkolnym i nie uważam jej za czas stracony.
Jakub : Nie zastanawiałem się jeszcze nad przyszłością, jednakże obsługa radiowęzła bardzo mi się podoba, więc kto wie...
Adrian : Na razie trudno mi powiedzieć, co chciałbym robić w przyszłości.

10) Czy zachęcilibyście młodszych kolegów do pracy w radiowęźle?
Razem : Najlepiej, żeby był to ktoś kompetentny, kto się na tym zna, ale początkujący i tak z czasem mogą się wszystkiego nauczyć, bo dla chcącego nie ma nic trudnego.

Dziękujemy za rozmowę.
Wysłuchały i opracowały :
Dagmara Solejewska i Karolina Pawlisz kl.IIC

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour