Strefa nauczyciela

Szkolny monitoring jakości powietrza

Czytaj więcej...

wskaźnik % PM10 100%=400µg/m3
wartości do 50% - powietrze dostateczne
50-74% - powietrze złe
75-100% powietrze bardzo złe
wskaźnik % PM2.5 100%=200µg/m3
wartości do 50% - powietrze dostateczne
50-74% - powietrze złe
75-100% powietrze bardzo złe

Lustro Szkoły - Wywiad ze zwycięzcą Olimpiady Historycznej etapu okręgowego - Oskarem Kamińskim z klasy I A

      Dnia 18.01.2016 roku redaktorki Lustra Szkoły pod opieką prof. Lucyny Prabuckiej przeprowadziły wywiad z Oskarem Kamińskim z klasy IA, który zdobył I miejsce w Olimpiadzie Historycznej na etapie okręgowym.

 

Skąd wzięła się Twoja pasja do historii?

Można powiedzieć, że od  dzieciństwa interesowałem się historią. Oglądałem często różne programy historyczne.

 

Niewielu udaje się osiągnąć to co Tobie, więc chciałabym wiedzieć jak wyglądały Twoje przygotowania do olimpiady?

Zasadniczo do tej olimpiady przygotowywałem się z podręczników szkolnych. Również dzięki Pani Marczak ,która zapewniła mi dostęp do tych materiałów. To było moje główne źródło wiedzy.

 

Jak czujesz się z tą wygraną?

Nie odczuwam tego w kategoriach, iż osiągnąłem wielki sukces lub jest to wielkie osiągnięcie. Po prostu przyjąłem to do wiadomości i cieszę się z tego, ale też nie jestem tym podekscytowany i nie zmieniło to wiele w moim życiu.

 

Jeżeli miałbyś możliwość bycia nauczycielem przez jeden dzień to jak według Ciebie wyglądałaby Twoja lekcja historii?

Na pewno od podania tematu. <Śmiech> Następnie bym zaczął opowiadać, bo z opowiadania na dany temat można wynieść więcej niż z podania suchej notatki.

 

A czy jest jakiś temat, który chciałbyś przedstawić uczniom?

Ciężko powiedzieć. Myślę że byłoby to coś związanego z Drugą Wojną Światową . XX wiek jest centrum moich zainteresowań.

 

 Kto najbardziej zachęcał Cię do pogłębiania historycznej pasji?

Dużą rolę też odegrał mój tata. Często opowiadał mi o historii, oglądaliśmy różne programy historyczne, braliśmy udział w różnych wydarzeniach, więc mogę potwierdzić fakt, iż mój tata odegrał znaczącą rolę w tym, że zacząłem się tą historią interesować i tak  to zostało do teraz. Myślę, że są to również moi nauczyciele historii zarówno w szkole podstawowej, jak i w gimnazjum. Mieli wpływ na to, że zainteresowanie historią nie malało, a ich praca była również bodźcem do tego, by bardziej pogłębić to zainteresowanie.

 

Czy na olimpiadzie spotkałeś się z dużą konkurencją?

Jeśli mowa o Olimpiadzie to faktycznie konkurencja była dość spora. Włącznie ze mną brało w niej udział 15 osób, natomiast wszyscy poza mną reprezentowali klasy wyższe. Było ciężko. Byli to ludzie, którzy znali dobrze historię. Zakwalifikowanie się na etap okręgowy nie jest łatwym zadaniem. Natomiast udało mi się osiągnąć taki wynik, więc nie było aż tak źle.

 

Jest coś czym interesujesz się poza historią?

Myślę, że można do moich zainteresowań zaliczyć sport, jak i również ogólne zainteresowanie życiem publicznym – polityka i rzeczy z nią związane przede wszystkim mnie interesują.

 

Sądzisz, że wybrałeś dobrą szkołę, by rozwijać swoją pasję?

Sądzę, że tak. Tutaj w drugim liceum ogólnokształcącym stawia się bardziej na przedmioty humanistyczne, ja jestem humanistą, wybrałem humanistyczny profil, tak więc uważam, że mój wybór pomoże mi optymalnie rozwijać moje zainteresowania.

 

Jak Twoi rówieśnicy zareagowali na to niezwykłe osiągnięcie?

Myślę, że gdzieś w głębi duszy się z tego ucieszyli, prawdę mówiąc nie spotkałem się z żadnymi przejawami zazdrości z ich strony.

 

Czy wiążesz swoją przyszłość z historią?

Ogólnie mam plan, by pójść na studia prawnicze, więc nie z samą historią jako taką, natomiast na pewno ta historia przyda mi się. Historia zawsze była tam istotnym przedmiotem i na pewno okaże się pomocną w dążeniu do osiągnięciu mojego wymarzonego zawodu.


                                Wywiad przeprowadziły I opracowały uczennie klasy II C

                                            Karolina Pawlisz I Daria Wiktorowicz

 

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour